Børnehuset Chilli

Velkommen til Børnehuset Chilli

Børnehuset Chilli er en sammenlagt institution på 2 matrikler, henholdsvis i Marstrup og i Hoptrup.

Chilli Marstrup er en daginstitution med en pædagogisk profil, der tager afsæt i naturen og udelivet.

Chilli Hoptrup er en integreret daginstitution, der huser en vuggestue og børnehave, og med en pædagogisk profil der tager afsæt i idræt, krop og bevægelse.
Du kan læse mere om hver afdeling på deres side ude i menuen.

Vi har fælles grundværdier, som vi arbejder ud fra på begge afdelinger, men samtidig en respekt og accept af den mangfoldighed det giver at være på 2 matrikler og have forskellige pædagogiske profiler.

Vi arbejder tæt sammen med dagplejen og skolen i forhold til brobygning og dermed, at gøre overgangen lettere for barnet.
Børnehuset Chilli er en del af børneuniverset sammen med distriktsskolen Fællesskolen Hoptrup, Marstrup, Vilstrup. Vi har et godt og veludbygget samarbejde både før, under og efter skolestart, så vi sikrer den røde tråd i barnets liv.
Til andre skoler vil der blive lavet et besøg og en overlevering af barnet.

I Børnehuset Chilli har vi en kultur der bygger på ICDP tilgangen, hvor vi har fokus på relationer og fællesskaber. Barnet skal tilbydes at have flere fællesskaber, der ikke nødvendigvis ligner hinanden. Det giver børn mulighed for at udvikle vigtige kompetencer, de lærer og udvikles i de fællesskaber, de deltager i.
I Chilli har de voksne altid ansvaret for relationerne, det er os der udvikler fællesskaberne, så der sikres deltagelsesmuligheder for alle.